Sunday, April 6, 2008

Syahdu


oleh : Mohd Aizat Bin Mohd Saleh

Oh Tuhan syahdu nian maya-Mu ini
Namun syahdu lagi cinta-Mu
Kesyahduan-Mu tiada bisa terurai
Dek segala insan maya ini

Mataku melihat sang ombak
Menongkah buih di lautan
Lambaian nyiur selembut gemalai jejari
Bagai menggamit ku kesana
Telinga ini mendengar
Bisikan bayu kicauan burung
Desiran ombak menyentuh hatiku ini
Laranya hati mendambakan cinta-Mu

Oh Tuhan akan ku ta'zim kemuliaan-Mu
Akan ku semat keagungan-Mu
Agar terbuka segala pintu hati ini
Bersama belas hidayah-Mu

"Ya Allah..Engkaulah Tuhan-ku
Tidak ada Tuhan kecuali Engkau sahaja
Engkau yang Menciptakan diriku
Aku hanyalah hamba-Mu
Aku berusaha sedaya upayaku untuk memegang janji-Mu.."

Aku berlindung kepada-Mu Ya Allah..
Akibat daripada kejahatan yang terlanjur yang telah aku lakukan
Ya Allah aku mengaku nikmat-Mu kepada aku
Dan aku mengakui juga akan dosa-dosaku
Maka ampunilah aku
Tiada yang dapat mengampunkan dosa kecuali Engkau..."

Ya Allah..

No comments: