Wednesday, January 13, 2010

Doakan ikut jejak mereka

oleh: Mohd Aizat Bin Mohd Saleh

Tatkala menerima sms dua sahabat dari UPSI yang meninggal kemalangan, iaitu Fadhiri dan Faizol, saya mengingat-ingat kembali dua manusia ini.

Serasa banyak kali pertemuan dengan mereka, tapi lupa. Saya pun bukan terlibat sangat dengan aktiviti peringkat nasional. Namun, untuk ke UPSI sudah acap kali, terutama dalam pilihan raya kampus.

Rupanya Fadhiri adalah orang yang pernah saya ikuti program bersamanya, program SPIES tak silap. Seorang yang kuat belajar dan semangat. Seingat saya dia pernah bertanya bagaimana pentarbiyahan UM dapat melahirkan kader yang kuat. Saya jawab, tekanan dan berani berubah. Saya juga sarankan bawa kepada UPSI.

Bila saya dengar dia sudah tiada, makin kuat azam untuk ikut jejak langkah mereka. Mereka menemui Allah dalam perjalanan mereka.

Semoga Allah cucuri roh mereka. Al-Fatihah.

Rumah Omar
9.59 a.m

No comments: